Tuesday 7 October 2014

Kekurangan CoQ10 Penyumbang Kepada Berlakunya Serangan Jantung

Penyakit jantung merupakan salah satu penyumbang utama kematian dunia. Kekurangan CoQ10 Penyumbang Kepada Berlakunya Serangan Jantung. Namun, berita baiknya ia dapat di bendung dengan cara mengekalkan kesihatan paras kolesterol dalam darah dengan menukar gaya hidup anda melalui senaman berjadual, pengurusan tekanan dan diet seimbang.



Tahukah anda yang  jantung anda berdenyut 100,000 kali setiap hari. Aorta, arteri terbesar di dalam tubuh, diameternya hampir menyamai hos taman anda. Penggunaan ubat-ubatan tertentu akan mengurangkan tahap CoQ10 didalam darah.



Penyelesaian kepada masalah kekurangan CoQ10 adalah CoQHealth Plus yang akan membantu menjana jantung yang sihat dan bertenaga.





~ CoQHealth Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang datang di dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.

CoQ10 juga telah dibuktikan:

  1. Membantu penghasilan tenaga didalam organ badan.
  2. CoQ10 membantu meningkatkan penghasilan tenaga didalam otot jantung, menambah kekuatan mengepamnya. Penyelidikan juga menunjukkan CoQ10 meningkatkan peredaran darah, mengurangkan episod serangan angina dan mengurangkan palpitasi jantung.
  3. Menggalakkan dan melindungi arteri sihat dari orsidasi LDL.
  4. Banyak kajian telah menunjukkan CoQ10 mempunyai potensi untuk mengurangkan tekanan darah secara semulajadi tanpa kesan sampingan. Tindakan CoQ10 sebagai antioksidan yang kuat menghalang oksidasi LDL kolesterol 'tidak baik' dan menghalang dari melekat dan menyumbat salur darah.
  5. CoQ10 berupaya meningkatkan tahap tenaga, menambah stamina, dan mengurangkan kelesuan. Kajian juga mendapati, supplemen harian CoQ10 dapat mengatasi simptom2 kelesuan.
  6. CoQ10 merancakkan sel2 otak yang seterusnya meningkatkan kecerdasan mental, memori dan keupayaan kognitif. Kajian menunjukkan suplemen CoQ10 mengurangkan serangan magraine, pening dan perasaan loya.
  7. CoQ10 meningkatkn peredaran darah untuk membekalkan tisu kulit dengan cuup oksigen dan nutrisi untuk pemulihan, rejuvenasi dan pengasilan kolagen. Ini membantu kulit agar lebih tegang, lebih cerah dan berseri.
  8. Meningkatkan kesuburan. CoQ10 mengurangkan stress oksidatif yang telah dibuktikan untuk mewujudkan persekitaran yang lebih sihat untuk meningkatkan kiraan sperma, pergerakkan sperma dan mutu sperma. Ia juga membantu meningkatkan mutu ovum wanita.

Siapa Yang Disyorkan Mengambil CoQHealth

  • Dewasa sihat yang berumur 18 tahun keatas yang ingin melindungi jantung dan kesihatan arteri mereka.
  • Dewasa lelaki dan wanita yang mengambil perubatan yang mungkin telah mengurangkan tahap CoQ10 di dalam darah mereka.
  • Mereka yang selalu kelesuan dalam aktiviti seharian.
  • Mereka yang berusaha mencari ikhtiar untuk kesuburan.
Keupayaan tubuh dalam menghasilkan CoQ10 menurun berikutan peningkatan usia. Pelbagai faktor lain seperti:

  • Diet tidak seimbang
  • Pendedahan harian terhadap radikal bebas
  • Penggunaan sesetangah ubat-ubatan tertentu bagi merendahkan kolesterol boleh mengurangkan tahap CoQ10 didalam tubuh.
Justeru itu, pengambilan suplemen boleh membantu untuk mengekalkan zat makanan pada tahap selular yang penting didalam tubuh kita. Jangan biarkan Kekurangan CoQ10 Penyumbang Kepada Berlakunya Serangan Jantung kita.


************************************************

"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz

Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya

************************************************ 


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..