Tuesday 3 March 2015

Sakit Sendi disebabkan cecair sendi susut membuatkan kualiti masa untuk keluarga musnah

Aktiviti setiap hari minggu bagi mereka yang ada anak-anak kecil ni memang di penuhi dengan gelak ketawa. Tapi masalah bagi ibu bapa yang mengalami sakit sendi disebabkan cecair sendi susut membuatkan kualiti masa untuk keluarga musnah.



Ada yang memandang remeh tentang kesihatan sendi kita. Sakit sikit-sikit dianggap biasa. Walhal yang sikit sakit tu adalah tanda @ 'warning' sendi kita berisiko tinggi bermasalah. Jangan biarkan perkara ini berterusan, effect besar dalam hubungan kita sekeluarga.



Bermula dengan bunyi sendi kriuk.. kreek.. Macam pintu rumah yang dah lama tak bergris setiap kali duduk @ bangun, biasanya dalam solat selalula ada bunyi camni. Kalau bunyi 'slow' tak apa juga, ni bukan main kuat lagi bunyi. Kesian bila cecair sendi susut ni.

Penyebab kepada cecair sendi makin susut.

"Sendi lutut sihat mngandungi cecair pelincir dikenali sebagai cecair sinovial yang tinggi. Cecair ini yang mengandungi asid hialuronik berfungsi sebagai pelinciran dan kusyen yang mengurangkan geseran pada sendi lutut ketika kita berjalan atau membongkok."

"Apabila OA (Osteoartritis) berlaku, cecair dalam sendi kurang kelikatan dan kandungan asid hialuronik rendah, daya serapan dan penyerap hentakan akan hilang. Dalam kes tertentu, individu berusia 18 ke 24 tahun turut mengalami masalah ini. Kadar mndapat OA ialah 70% untuk lelaki dan 30% perempuan."

Sumber: hmetro/article

Masalah ini mestila dirawat dan dicegah dari awal lagi. Walaupun majoriti yang mengalami masalah cecair sendi susut ni adalah warga emas, tapi kini golongan muda jugak semakin ramai mengalami masalah ini.



Jangan sampai sendi ORIGINAL anda ni di tukar dengan sendi BUATAN MANUSIA yang pasti memberi 1 penyesalan seumur hidup. Bukan hanya kos pembedahan yang kita akan runsingkan malah kos saraan seumur hidup, kesakitan dan ketidakselesaan membuatkan kita menyesal.

Inshaa Allah ada suplemen yang boleh support masalah cecair sendi kusut ini. 

Advanced Joint Health Tablet

Advanced Joint Health (AJHT)


Mengandungi satu bentuk ekstrak Boswellia yang telah ditunjukkan didalam kajian klinikal, mampu meningkatkan keselesaan sendi didalam jangkamasa seawal 5+ hari.

Juga merangkumi kombinasi khas iaitu: zink, kuprum, manganese dan vitamin C, dimana setiap satunya memainkan peranan yang unik dan kritikal didalam membangunkan kolagen penghubung dan rawan yang sihat.

Saya nak share jugak video yang boleh membuat anda lebih yakin dan lebih menghargai kehidupan ni. Saudara ini hampir kehilangan nikmat kakinya kerana serangan tiba-tiba ini.


Lelaki Kuat Sukan Liat Nak Amalkan Vitamin Sampai Dah Nak Lumpuh? from iReach HD on Vimeo.

Ingat penjagaan dari awal mampu membuat keluarga anda mempunyai waktu bersama yang berkualiti. Membentuk anak-anak yang berkualiti. Please, jangan pandang enteng masalah sendi, bila berbunyi ingat itu adalah warning untuk anda bersiap sedia ok.

Hanya anda tahu apa yang anda perlukan untuk masa kini, dan masa depan. Sebarang info yang anda ingin tahu dan pembelian suplemen sendi  boleh hubungi saya:



"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz


Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya

2 comments:

  1. alahaii...ngeri tengok lutut tu, ngilu rasanye..huhu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itula neni, takut betul tengok.. x leh imagine camnela bila lutut ori di tukar ke lutut besi..

      Delete

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..