Wednesday 18 March 2015

Cara Mengatasi Rambut Gugur Teruk Selepas Bersalin Elak Kepala Botak

Rambut merupakan mahkota yang sangat berharga buat wanita tidak mengira siapa. Mereka yang mementingkan kecantikan dan kesegaran rambut sentiasa mengharapkan rambut akan tetap segar seperti remaja. Tapi masalah tetap berlaku apabila rambut gugur teruk selepas bersalin.

Rambut Gugur Teruk


Memang sangat menyedihkan bila melihat rambut gugur tanpa di bendung. Setiap penjuru rumah, bilik, dalam bilik air rambut ada di mana-mana. Rambut gugur menyebabkan kepala sudah semakin nampak kulitnya, istilah paling tepat kepala dah BOTAK! Arghh tidak...

Kepala Botak


Tapi awas, bagi ibu yang menyusukan bayi kecil pastikan rambut anda tidak sampai melilit si comel tau. Lebih-lebih lagi ibu yang berambut panjang. Masalah rambut gugur ni memang akan di alami oleh semua ibu-ibu selepas bersalin kerana berlakunya perubahan hormon ketika itu.

Jom kita tengok video kat bawah ni, rambut gugur ibu ini parah jugak sampai rambut dia makin nipis dari rambut suami... Camne tu..



Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.


Cara mengatasi rambut gugur teruk selepas bersalin.


  1. Potong pendek rambut ibu - alamak ini yang tak sanggup sangat, dah lama tu rambut ini ibu bela. Aduyai, tapi demi mengelakkan kepala kian botak ibu relakan jua. Lagipun bila rambut pendek senang nak di urus. Penggunaan getah rambut jugak mengakibatkan rambut gugur.
  2. Cuba tukar syampu yang bebas bahan kimia dan mengandungi gabungan 10 vitamin, mineral dan herba untuk rambut yang sihat, lebat dan menawan.
  3. Tukar cara sikat - ibu dilarang untuk menyikat rambut ketika rambut sedang basah kerana boleh menarik lebih banyak lagi rambut gugur
  4. Elakkan rawatan rambut - dalam keadaan rambut gugur ni, jangan sesekali ibu pergi ke spa ke saloon ke untuk buat rawatan rambut, penambahan bahan kimia mungkin makin memudaratkan keadaan rambut ibu ya.
  5. Amalkan suplemen tambahan - para ibu digalakkan mengambil beberapa suplemen untuk mengekalkan dan menguatkan akar rambut. Pastikan suplemen anda ambil ada, Zink dan sumber Protien.

Suplemen yang di syorkan untuk para ibu amalkan.

Zinc Complex

Zinc Complex


- Zink sangat di perlukan dalam pembentukkan rambut dan menguatkan struktur rambut. Zink jugak sangat bagus untuk ibu yang baru lepas bersalin, penyembuhan luka yang terbaik.

ESP

ESP


- sumber protien yang akan menggantikan sel-sel kulit yang mati. Mencantikkan rambut dan jugak menguatkan akar rambut. Bila si ibu mengamalkan secara konsisten esp ni, bukan sahaja rambut makin sihat, parut-parut hitam cepat hilang, kulit pun makin gebu.

Pilihan terletak di tangan anda wahai ibu. Saya sudah alaminya dan berjaya keluar dari masalah ini. Alhamdulillah saya berjaya. Berjaya elak kepala dari BOTAK.

Untuk mendapatkan suplemen rambut gugur, boleh hubungi saya seperti nama dan no telefon dibawah dan saya akan konsult ibu-ibu cara pemakanan suplemen dan tips elak rambut gugur.



"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz


Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..