Tuesday, 31 March 2015

Elak Ketiak Hitam Berkarat Ditegur Orang Tersayang.. Buat Malu je.

Ketiak walaupun nampak tak berapa penting dalam penampilan kita sehari-hari tetapi boleh membuatkan keyakinan kita berkurangan. Mesti ada rasa pelik dan rendah diri. Tak tahu macam mana nak elak ketiak hitam berkarat ditegur orang tersayang... eee malunya..

Ketiak Hitam Berkarat


Masalah ketiak hitam berkarat ni bukan sahaja terjadi pada ibu-ibu yang mengandung tau, tapi boleh terjadi kat anak-anak gadis yang meningkat dewasa. Ada yang nak kahwin hujung tahun ni mengalami masalah ni. Aduihh adik-adik, seganla bila bakal suami tengok nanti.

Pengantin Dilema Ketiak Hitam?

Pada ibu-ibu atau akak-akak yang dah kawin perasan tak suami seakan cuba elak diri dari pandang ketiak korang bila nak bermanja. Takut terbantut selera.. Tak caya cuba tanya cik abang betul ke tak. Jangan amik mudah akak semua ketiak hitam berkarat ni la boleh jadi penyebab hubungan tak seperti yang di harapkan.

Uiish.. Ketiak hitam


Ada beberapa sebab kenapa ketiak hitam berkarat boleh terjadi. Nampak simple tapi ini yang lah yang sebenarnya.


Punca Ketiak Hitam Berkarat Terjadi.

  1. Pemilihan dan penggunaan deodoran yang tidak sesuai dengan kulit boleh menyebabkan ketiak hitam dan tona kulit tak sekata. Bagi yang kulit sensitif boleh menyebabkan kulit anda kelihatan seperti melecur. Berhati-hati dalan pemilihan deodoran ni. 
    Deodoran yang bersesuain
  2. Bila deodoran yang dipakai seharian tidak dibersihkan dengan sempurna dan bercampur dengan peluh dikhuatiri mengundang bakteria dan menyebabkan ketiak menjadi hitam.
  3. Ibu-ibu yang hamil berlaku ketiak hitam kerana perubahan hormon dan genetik.
  4. Penggunaan alat pencukur yang tidak bersih boleh menggalakkan pembiakan bakteria dan ketiak menjadi hitam.  
    Cukuran penyebab ketiak hitam
  5. Kaedah bercukur yang tidak betul akan menyebabkan kulit terluka dan meninggalkan parut.
  6. Memakai pakaian yang ketat terutama dibahagian lengan dikenal pasti antara penyebab ketiak menjadi gelap. Berlakunya penggeseran antara ketiak dan baju membuatkan bahagian ini tidak selesa.

Cara-cara mengatasi ketiak hitam berkarat

  1. Pastikan mandi dengan sempurna dan gunakan sabun khas bagi membantu menghilangkan kesan gelap. Dapatkan nasihat doktor sebelum membeli sebarang produk termasuk sabun.
  2. Pakai pakaian yang longgar dan menyerap peluh supaya dapat memberi ruang pengudaraan kepada tubuh.
  3. Gunakan bedak anti bakteria dibahagian bawah lengan selepas mandi. Dikatakan bedak dapat memgurangkan peluh.
  4. Di sarankan melakukan rawatan wax berbanding mencukur kerana ia lebih selamat dan tidak membuatkan kulit dibahagian ketiak hitam.
  5. Pastikan alat bercukur bersih dan tidak berkarat.
  6. Sental tubuh dan bawah ketiak dengan skrub khas bagi menanggalkan sel mati dan menghilangkan daki serta parut.
  7. Elakkan memyembur pewangi di bawah ketiak kerana boleh menggalakkan pembiakan bakteria apabila peluh bercampur.
  8. Pilih deodoran yang mengandungi unsur mineral seperti kristal. Ia sesuai untuk golongan berkulit sensitif.
  9. Amalkan pemakanan yang sihat, seperti suplemen yang boleh membantu memulihkan sel yang mati, menghilangkan parut dan membantu mengecilkan pori-pori kulit.

Vitamin atau suplemen yang boleh membantu mengelakkan ditegur ketiak hitam berkarat yang terbaik adalah Energizing Soy Protien (ESP).

ESP - Energizing Soy Protien

ESP memang dicipta 100% dari soya segar dan paling utama ia Non-GMO. Esp juga memastikan sel kulit kita yang telah mati berganti dengan yang baru dan lebih sihat. Esp jugak bertindak mengurangkan parut pada kulit.

Bukan sahaja membuatkan ketiak kita kembali cerah dan tona kulit sekata, malah ESp memberi seluruh kulit kita gebu, cantik dan kekal lembab. Banyak lagi benefit ESP yang adik, kakak semua bakal dapat bila consume esp.

Boleh baca di sini:-

Nampak seperti semuanya sempurna, kulit gebu, muka cantik, badan putih melepak tapi.. Masalah ketiak hitam berkarat yang teruk. Saya dulu Cadang amik ESp sebab nak ada tenaga dan di sebabkan juga parut besar di perut selepas mengandung anak pertama scretch mark. Tapi sangat tak sangka ketiak boleh kembali cerah sekata.

Sebab tu saya nak sangat kongsi kehebatan ESP ni dengan adik-adik dan akak-akak semua. Jangan sampai kita kehilangan keyakinan dan malu bila ditegur orang tersayang tentang ketiak hitam. Lagi malu kalu di gelakkan beramai-ramai. Ish jom semua elakkan diri kita diperkatakan lagi. Hubungi saya seperti nama dan no telefon di bawah untuk dapatkan ESP korang.


~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz

"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya





Saturday, 28 March 2015

Resepi Kek Coklat Istimewa untuk Kakak Ain

Sambungan dari story ibu semalam sambutan hari lahir kakak ain, ibu nak kongsikan resepi kek coklat istimewa untuk kakak ain. Resepi kek coklat ini senang sahaja dan tak memerlukan oven cuma perlukan peralatan kukusan.

Kek Coklat Istimewa kakak Ain
Bila ibu dah share resepi ni, jangan segan silulah korang semua nak buat yer.. Sedap. Pasti tak menyesal punya. Ok, kita teruskan kepada bahan-bahan dan cara membuat kek coklat istimewa.

Resepi Kek Coklat Istimewa

Bahan-bahan:-

A

2cawan Tepung gandum
1cawan serbuk coklat
1sdk Baking Powder
1sdk Soda Bikarbonat

B

3biji telur
1cawan gula (halus @ kasar ikut selesa)
1cawan susu pekat manis
1cawan minyak (guna minyak masak pun boleh)

C

1cawan air panas

Cara-cara membuat kek coklat istimewa:-
  1. Bahan A hendaklah di ayak dan ketepikan.
  2. Untuk bahan B, pukul telur bersama gula sehingga kembang dan lembut. 
  3. Masukkan susu pekat dan minyak satu persatu, pukul lagi sehingga sebati.
  4. Setelah sebati, masukkan bahan A yang di ayak tadi perlahan-lahan. Tak perlu guna mixer pun, just guna kaedah kaup balik.
  5. Setelah semua sebati baru masukkan air panas tadi. Proses ni kena berhati-hati, bimbang terkena air panas tak pasal2 melecur lak.
  6. Tuangkan kedalam loyang dan bungkus dengan plastik @ tutup loyang menggunakan aluminium foil untuk mengelakkan kek kita terkena air wap.
  7. Pastikan air kukusan tadi sudah mendidih sebelum memasukkan loyang. 
  8. Kukus dengan api perlahan selama 2jam atau sehingga masak.
Bahan-bahan2 kek coklat istimewa ni simple aje. Cuma nak tunggu 2 jam tu yang memerlukan sedikit semangat. Untuk menghasilkan kek yang lembut dan sedap kena banyak bersabar.

Eh, nak tau tak topping ibu buat camne? Senang aje..

Topping Kek Coklat Istimewa

Bahan:-

1cawan susu pekat
1/2 cawan gula
1/2 cawan serbuk coklat
1cawan susu cair
3sdk mentega

Cara-cara:-
  1. Campurkan semua bahan tadi dalam periuk.
  2. Panaskan periuk tadi dan kacau sehingga likat.
  3. Setelah mendapat kelikatan yang di kehendaki, bolehla tuang ke atas kek yang telah di sejukkan terlebih dahulu.
  4. Hias mengikut kreativiti dan keinginan korang semua.

Alhamdulillah bahagia sangat bila anak-anak kecil kita gembira tengok kek depan mata. Huhuhu bukan birthday dia pun dia dah excited sangat.
Ibu pun kena gembira selalu tak mahula letih-letih biar anak tahu ibu buat kek khas untuk dia. Busy dengan kerja, busy dengan biz shaklee tapi ibu nak anak-anak ibu tahu ibu sayang korang k.


"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz

Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya

Tuesday, 24 March 2015

Kek Coklat Istimewa Untuk Kakak Ain

Selamat hari lahir yang ke-4 anak syurga ibu Nur Qurratul Ain pada 13 Mac 2015, semoga menjadi anak yang solehah dan hamba Allah yang beriman. Kakak nak sambut hari lahir dengan kek dan lilin. So, ibu pakat ngan papa buatkan kek coklat istimewa untuk kakak ain.



Rupa-rupanya dah 5tahun jugak ibu menjadi isteri kepada seorang suami yang hebat dan yang baik pada 14 Mac 2015. Terima kasih En. Zakry Abd Wahab menjadi suami yang penyayang dan terbaik.



Sebenarnya nak story pasal sambutan hari lahir anak syurga ibu yang comel ni kakak ain. Ibu tak sempat sambut kat rumah so, ibu buat kek coklat kegemaran kakak ain. Cadangnya nak buat 2 kek tapi ada kekangan. Dapatla siapkan 1 kek aje. Alhamdulillah syukur.



Ibu doa pada Allah semoga kek yang ibu buat ni akan menggembirakan kakak ain. Almaklumla kakak ain baru aje sihat dari selsema dan batuk. Biar dia rasa segar dengan kek hebat dari ibu dan papa dia ni.

video
Video nyanyi selamat hari lahir

Dari tempat kerja ibu dapat jugak tengok sambutan hari lahir kakak Ain. Bila mak bagi ibu video dan gambar. So ibu share kat sini senang ibu nak tengok lagi. Terima kasih buat mak dan ayah sekeluarga yang sanggup sambut hari lahir ain. Kebetulan dah nak cuti sekolah ramai ada kat rumah mak pengasuh.









Inilah kawan baik kakak Ain yang selalu di sebut-sebut. Pantang nak makan apa mesti ingat kakak ain (yang belah kiri) dan kakak syasya (belah kanan). Terima kasih tau ssambut hari lahir ain.


Adik pun bukan lagi sambut hari lahir kakak dia. Nanti 25 mac 2015 hari lahir adik yang ke-1 tahun.
Ibu dan papa tak plan lagi nak buat kek apa untuk adik. Kena minta toling mak dan ayah jugak kali ni. Best tengok ramai2 makan kek.

Alhamdulillah kakak dan adik sihat walau seminggu sebelum tu teruk selsema, demam dan batuk. Untuk adik ibu amik Vitamin C dan untuk kakak ibu bagi suplemen Meal Shake. Alhamdulillah boleh sambut hari lahir dengan selesa.





Anak Sembelit Teruk Sampai Kena Seluk Tangan Nak Korek from iReach HD on Vimeo.


Siapa anak sembelit, memilih makan boleh cuba meal shakes k. Kakak ain dan auni memang pembuangan sangat bagus alhamdulillah.

"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz

Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya

Thursday, 19 March 2015

Testimoni Dah Tak Consume ESP Seperti biasa? alamak ruginya..

Kenapalah perut ni agaknya, Sejak akhir2 ni selalu sangat rasa sebu nak muntah pun ada. Kalau difikir makan, masa makan kat ofis cam biasa. Itulah persoalan yang duk berulang dalam kepala otak ni. Duk fikir2 Baru teringat rupanya sejak akhir2 ni dah tak consume ESP seperti biasa.

ESP - Energising Soy Protien


Hari ni terus amik esp cam biasa, walau pun tidur tak menentu sebab adik auni dan kakak demam, batuk dan muntah2 sejak 3 minggu lepas. Badan tetap cergas, kemaskan saki baki kain yang pending basuh hari minggu lepas. Kemas rumah yang teruk bersepah. Alhamdulillah sumber tenaga saya telah kembali.

Mix ESP dan Meal Shake


Rugi betul saya lupakan seketika esp ni. Padahal ESP dah banyak memberi dan memperbaiki kesihatan saya. Mesti ramai duk kata biasala bila nak berniaga semua cakap yang baik-baik. No! Saya benar-benar mengalami Shaklee effect yang baik. Saya menjadi ahli pun setelah mencuba dahulu produk shaklee dan sangat-sangat berpuas hati dengan kesan dia.

Saya suka ESP


Saya ingin kongsikan shaklee effect saya pada semua. Saya tak mahu saya sorang saja yang rasa kehebatan produk hijau ini. Jom tengok testimoni hebat mereka yang merasa penangan Shaklee Effect.








"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz


Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya


HB Rendah Ketika Hamil boleh buat kandungan gugur?

Checkup lagi! Bukan mengeluh tapi bimbang setiap kali ada ujian yang tidak memenuhi kriteria yang sepatutnya untuk kesihatan diri dan kandungan. Lebih-lebih bila check HB merah aje memanjang.. Betul ke Hb rendah ketika hamil boleh buat kandungan gugur? Ya Allah takutnya.

Risau HB Rendah


Ada jugak ibu-ibu yang tidak amik pusing kenapa setiap kali pergi checkup kehamilan mesti jururawat suruh pergi kencing dan uji darah. Kadang tu ibu tak tahu pun apa risiko yang mereka hadapi jika HB rendah dari paras normal, lebih-lebih lagi ibu yang tunggu masa nak bersalin.



HB (Hemoglobin) berfungsi untuk mengikat dan mengangkut oksigen dari paru-paru ke seluruh tubuh kita. Jika kadar HB dalam sel darah merah berada di bawah paras normal di kenali juga sebagai anemia.

Tanda-tanda HB rendah


  • Kulit wajah pucat
  • Cepat penat walau buat kerja ringan sahaja
  • Denyutan jantung tidak teratur
  • Pening kepala
  • Pitam
  • Lemah
  • Letih

Risiko HB rendah ketika hamil kepada diri sendiri dan bayi dalam kandungan.

Ibu - 
  1. boleh menyebabkan kehilangan darah yang banyak semasa proses kelahiran dan memyukarkan ibu melawan jangkitan.
  2. Boleh menyebabkan pengsan atau pitam ketika melahirkan
  3. Menyebabkan keguguran
  4. menjurus kepada penyebab kerosakkan otak dan fungsi jantung 
  5. dan akhirnya boleh mengakibatkan kematian.

Bayi - 
  1. boleh menyebabkan pertumbuhan janin terbantut
  2. kelahiran pra matang ( tak cukup bulan )
  3. Risiko bayi lemas semasa lahir
  4. Berat bayi yang lahir kurang 2.5kg
  5. Boleh menyebabkan bayi mati ketika proses kelahiran.

Semasa mengandungkan anak ke-2 saya sihat. Alhamdulillah tak mengalami sebarang masalah HB rendah. Jika di bandingkan dengan kandungan pertama. Camne nak naikkan HB Rendah kembali normal, masa dah suntuk! Jom kita tengok video ni. Puan comel ni lagi 6minggu nak bersalin HB Rendah, so dia amik inisiatif..



Terbaiklah ibu comel ni, nasib tindakan dia cepat alhamdulillah tak tempah risiko yang tinggi untuk diri dan anak dia. Saya pun mula-mula ragu-ragu jugak  bila nak amik suplemen semasa preggy ni macam-macam fikir. Tapi bila kenal dengan shaklee saya sangat yakin dan jatuh cinta.
pengalaman saya dengan set hamil shaklee

Kenali Vita-Lea Complex sangat berbaloi,

Vita-Lea iron Formula
  • multivitamin yang mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral lengkap dengan zat besi untuk kesihatan ibu yang optimum. 
  • Mengekalkan kadar HB Normal 
  • mengelakkan komplikasi berbahaya pada ibu dan bayi.
Saya sudah merasa shaklee effect saya, saya sangat bersyukur di perkenalkan dengan shaklee untuk meningkatkan kesihatan yang optimum.

Harap Ibu-ibu semua jangan amik mudah bila HB Rendah, jangan cuba pertaruhkan nyawa mereka yang bakal menyerikan alam keluarga kita. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tak ada gunanya dah. Untuk mendapatkan suplemen yang membantu saya mengekalkan HB normal hubungi saya seperti no di bawah k.


~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz

"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya

Wednesday, 18 March 2015

Cara Mengatasi Rambut Gugur Teruk Selepas Bersalin Elak Kepala Botak

Rambut merupakan mahkota yang sangat berharga buat wanita tidak mengira siapa. Mereka yang mementingkan kecantikan dan kesegaran rambut sentiasa mengharapkan rambut akan tetap segar seperti remaja. Tapi masalah tetap berlaku apabila rambut gugur teruk selepas bersalin.

Rambut Gugur Teruk


Memang sangat menyedihkan bila melihat rambut gugur tanpa di bendung. Setiap penjuru rumah, bilik, dalam bilik air rambut ada di mana-mana. Rambut gugur menyebabkan kepala sudah semakin nampak kulitnya, istilah paling tepat kepala dah BOTAK! Arghh tidak...

Kepala Botak


Tapi awas, bagi ibu yang menyusukan bayi kecil pastikan rambut anda tidak sampai melilit si comel tau. Lebih-lebih lagi ibu yang berambut panjang. Masalah rambut gugur ni memang akan di alami oleh semua ibu-ibu selepas bersalin kerana berlakunya perubahan hormon ketika itu.

Jom kita tengok video kat bawah ni, rambut gugur ibu ini parah jugak sampai rambut dia makin nipis dari rambut suami... Camne tu..



Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo.


Cara mengatasi rambut gugur teruk selepas bersalin.


  1. Potong pendek rambut ibu - alamak ini yang tak sanggup sangat, dah lama tu rambut ini ibu bela. Aduyai, tapi demi mengelakkan kepala kian botak ibu relakan jua. Lagipun bila rambut pendek senang nak di urus. Penggunaan getah rambut jugak mengakibatkan rambut gugur.
  2. Cuba tukar syampu yang bebas bahan kimia dan mengandungi gabungan 10 vitamin, mineral dan herba untuk rambut yang sihat, lebat dan menawan.
  3. Tukar cara sikat - ibu dilarang untuk menyikat rambut ketika rambut sedang basah kerana boleh menarik lebih banyak lagi rambut gugur
  4. Elakkan rawatan rambut - dalam keadaan rambut gugur ni, jangan sesekali ibu pergi ke spa ke saloon ke untuk buat rawatan rambut, penambahan bahan kimia mungkin makin memudaratkan keadaan rambut ibu ya.
  5. Amalkan suplemen tambahan - para ibu digalakkan mengambil beberapa suplemen untuk mengekalkan dan menguatkan akar rambut. Pastikan suplemen anda ambil ada, Zink dan sumber Protien.

Suplemen yang di syorkan untuk para ibu amalkan.

Zinc Complex

Zinc Complex


- Zink sangat di perlukan dalam pembentukkan rambut dan menguatkan struktur rambut. Zink jugak sangat bagus untuk ibu yang baru lepas bersalin, penyembuhan luka yang terbaik.

ESP

ESP


- sumber protien yang akan menggantikan sel-sel kulit yang mati. Mencantikkan rambut dan jugak menguatkan akar rambut. Bila si ibu mengamalkan secara konsisten esp ni, bukan sahaja rambut makin sihat, parut-parut hitam cepat hilang, kulit pun makin gebu.

Pilihan terletak di tangan anda wahai ibu. Saya sudah alaminya dan berjaya keluar dari masalah ini. Alhamdulillah saya berjaya. Berjaya elak kepala dari BOTAK.

Untuk mendapatkan suplemen rambut gugur, boleh hubungi saya seperti nama dan no telefon dibawah dan saya akan konsult ibu-ibu cara pemakanan suplemen dan tips elak rambut gugur.



"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz


Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya

Tuesday, 3 March 2015

Sakit Sendi disebabkan cecair sendi susut membuatkan kualiti masa untuk keluarga musnah

Aktiviti setiap hari minggu bagi mereka yang ada anak-anak kecil ni memang di penuhi dengan gelak ketawa. Tapi masalah bagi ibu bapa yang mengalami sakit sendi disebabkan cecair sendi susut membuatkan kualiti masa untuk keluarga musnah.



Ada yang memandang remeh tentang kesihatan sendi kita. Sakit sikit-sikit dianggap biasa. Walhal yang sikit sakit tu adalah tanda @ 'warning' sendi kita berisiko tinggi bermasalah. Jangan biarkan perkara ini berterusan, effect besar dalam hubungan kita sekeluarga.



Bermula dengan bunyi sendi kriuk.. kreek.. Macam pintu rumah yang dah lama tak bergris setiap kali duduk @ bangun, biasanya dalam solat selalula ada bunyi camni. Kalau bunyi 'slow' tak apa juga, ni bukan main kuat lagi bunyi. Kesian bila cecair sendi susut ni.

Penyebab kepada cecair sendi makin susut.

"Sendi lutut sihat mngandungi cecair pelincir dikenali sebagai cecair sinovial yang tinggi. Cecair ini yang mengandungi asid hialuronik berfungsi sebagai pelinciran dan kusyen yang mengurangkan geseran pada sendi lutut ketika kita berjalan atau membongkok."

"Apabila OA (Osteoartritis) berlaku, cecair dalam sendi kurang kelikatan dan kandungan asid hialuronik rendah, daya serapan dan penyerap hentakan akan hilang. Dalam kes tertentu, individu berusia 18 ke 24 tahun turut mengalami masalah ini. Kadar mndapat OA ialah 70% untuk lelaki dan 30% perempuan."

Sumber: hmetro/article

Masalah ini mestila dirawat dan dicegah dari awal lagi. Walaupun majoriti yang mengalami masalah cecair sendi susut ni adalah warga emas, tapi kini golongan muda jugak semakin ramai mengalami masalah ini.



Jangan sampai sendi ORIGINAL anda ni di tukar dengan sendi BUATAN MANUSIA yang pasti memberi 1 penyesalan seumur hidup. Bukan hanya kos pembedahan yang kita akan runsingkan malah kos saraan seumur hidup, kesakitan dan ketidakselesaan membuatkan kita menyesal.

Inshaa Allah ada suplemen yang boleh support masalah cecair sendi kusut ini. 

Advanced Joint Health Tablet

Advanced Joint Health (AJHT)


Mengandungi satu bentuk ekstrak Boswellia yang telah ditunjukkan didalam kajian klinikal, mampu meningkatkan keselesaan sendi didalam jangkamasa seawal 5+ hari.

Juga merangkumi kombinasi khas iaitu: zink, kuprum, manganese dan vitamin C, dimana setiap satunya memainkan peranan yang unik dan kritikal didalam membangunkan kolagen penghubung dan rawan yang sihat.

Saya nak share jugak video yang boleh membuat anda lebih yakin dan lebih menghargai kehidupan ni. Saudara ini hampir kehilangan nikmat kakinya kerana serangan tiba-tiba ini.


Lelaki Kuat Sukan Liat Nak Amalkan Vitamin Sampai Dah Nak Lumpuh? from iReach HD on Vimeo.

Ingat penjagaan dari awal mampu membuat keluarga anda mempunyai waktu bersama yang berkualiti. Membentuk anak-anak yang berkualiti. Please, jangan pandang enteng masalah sendi, bila berbunyi ingat itu adalah warning untuk anda bersiap sedia ok.

Hanya anda tahu apa yang anda perlukan untuk masa kini, dan masa depan. Sebarang info yang anda ingin tahu dan pembelian suplemen sendi  boleh hubungi saya:



"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz


Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya