Wednesday 1 March 2017

5 Tips Ibu Hamil Elak Dari Berlakunya Keguguran Yang Menakutkan.

Pasangan yang berkahwin memang mengimpikan sebuah keluarga yang sempurna. Keinginan untuk memiliki anak di awal perkahwinan adalah impian setiap pasangan kini. Ada pasangan yang di takdirkan Allah dengan rezeki cepat hamil (bunting pelamin) dan ada juga yang masih berusaha untuk mendapatkan zuriat. 

5 Tips Ibu Hamil Elak Dari Berlakunya Keguguran Yang Menakutkan.



Pasangan yang hamil bunting pelamin tanpa persediaan fizikal dan mental berisiko tinggi untuk mengalami masalah keguguran. Inilah yang paling menakutkan bagi para ibu hamil. Jadi, kakcik nak share tips ibu hamil elak dari berlakunya keguguran yang menakutkan itu.

5 Tips Ibu Hamil Elak Dari Berlakunya Keguguran Yang Menakutkan.

Tips Ibu Hamil menjaga kandungan dari berlaku keguguran.


1) Elakkan dari melakukan kerja yang berat kerana di awal kehamilan ibu mudah penat sehingga boleh menyebabkan pengsan. Ini berlaku kerana tekanan darah pada ibu hamil sangat rendah. Ibu hamil seharusnya mendapat istirehat yang cukup.

2) Ibu hamil sangat di larang  untuk mengambil ubat-ubatan ( tanpa pantauan doktor), merokok, mengambil kafein, meminum minuman beralkohol. Jika ibu tetap merokok ketika hamil, bayi berisiko lahir cacat. Selain itu pengambilan kafein tidak elok untuk penyerapan zat besi dalam darah.

3) Setiap ibu hamil mestilah menjaga pemakanannya dan pengambilan nutrisi yang baik untuk tubuh dan bayi yang di kandung. Ada sesetengah ibu yang diawal kehamilannya mengalami masalah alahan, mual,loya dan hilang selera makan. Jadi masa inilah si ibu harus mengambil berat pasal keperluan nutrisi ibu dan bayi untuk mengelakkan berlakunya keguguran.

4) Ibu hamil sangat ditekankan untuk mengawal emosi diri. Pada awal kehamilan emosi si ibu biasanya akan turun naik disebabkan perubahan hormon. Ingat ya ibu, emosi mampu membantutkan pertumbuhan bayi kita.  Jadi, dekatkan diri kita dengan Allah, sentiasa bergurau senda dengan suami dan pelbagaikan aktiviti supaya tidak terlayan emosi yang negatif tu.

5) Ketika kandungan masih muda, pasangan tidak digalakkan "bersama suami" terlalu kerap kerana boleh menyebabkan berlakunya keguguran. Seeloknya tunggula kandungan lebih matang atau mendapat nasihat doktor.

Sebenarnya banyak lagi tips yang perlu diamalkan untuk mengelak berlakunya keguguran ni. Jadi pasangan hamil perlu lebih membaca dan cuba mengikut kesesuaian diri. Awal-awal kehamilan anak pertama kakcik dulu pun sangat haru sebulan tak dapat pergi kerja.

Mujur mengandung anak ke-2 kakcik dah ready. Sebelum hamil lagi dah mula amik suplemen dan bila tau hamil terus consume set hamil shaklee. Walau ada loya, tapi masih boleh makan dan bekerja. Kulit makin cantik itu yang paling syok tau.

So, kepada bakal pengantin persiapkan diri dengan fizikal dan mental bukan hanya persiapkan diri untuk persedian masuk alam rumahtangga tapi persediaan diri untuk menerima zuriat di awal perkahwinan nanti. 

Jika perlukan suplemen untuk lengkapkan nutrisi sebagai persiapan diri menyambut orang baru bolehla hubungi kakcik.

+6012 6568 548
+6012 6568 548


Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz


Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..