Tuesday 15 November 2016

Petua Orang Lama Yang Boleh Dibuat Bila Anak di serang Demam

Demam virus makin menular sekarang ni.. Lepas sorang, sorang yang kena serangan virus ni. Badan jadi sangat panas.. Kalau tak pantau takut juga kena sawan.. Nauzubillah..

Petua org lama yang boleh di buat bila anak di serang demam ni, "jerlung" (basahkan) kepala anak, semua lipatan badan terutama ketiak, leher, belakang lutut. Nak jerlung (basahkan) ngan apa?

Masa kakak ain dulu sokmo kena demam panas, kami amik air dan kangkung.. Ramas kangkung tu dalam air tadi dan jerlungla kepala dan badan anak. Inshaa Allah demam akan cepat kebah.. Tapi kalu tak ada kangkung boleh amik daun bunga raya putih..

Tapi bila tiba-tiba adik atau kakak demam dan nak cari kangkung ngan daun bunga raya putih memalam tak tahu kat mana, amikla beras dan air sahaja.. Tu pun boleh. Emergency katakan. Ai tak suka air asam jawa sebab macam melekit.. Kalau dah darurat bolehla di gunakan. Petua orang lama sangat banyak untuk kebah dari demam ni.

Tapi ai ni nak expresa sahaja. Bila panas badan anak tinggi sangat ai akan minta anak berendam dalam air yang dah letak basic-h .. Biar diaorang main-main dengan buih dan air tu pastu, lumurkan krim herbal blend seluruh badan.. Alhamdulillah mampu mengurangkan kepanasan badan dengan segera.

Anak demam ni jangan biarkan melarat.. Kena cepat amik tindakkan.. Pastikan anak-anak minum air kosong dan Performance drink banyak-banyak untuk elakkan mereka terhidrat. Musim sekarang satu keluarga kena tingkatkan imunisasi diri ya. ;)

Untuk dapatkan set shaklee bantu rawat demam express ni boleh roger akak ya..

Whatsapp +6012 6568 548

+6012 6568 548
-mazffalainey-

#9gemilang
#tsunamishaklee
#shakleeeffect
#liveamazing
#pengedarshakleeshahalam
#emeraldswift
#projekjanaincome
#greatsid

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..