Tuesday 27 December 2016

Masihkan PTPTN Menjadi Pilihan Anak-anak Kita Nanti Atau Tabungan Hari Ini Menyelamatkan Mereka?

Inilah anak-anak syurga kakcik yang Allah berikan. Alhamdulillah mereka bijak, mereka sihat, mereka berakal geliga, mereka sentiasa menghiburkan.. Mereka membesar dengan sempurna.. Syukur pada Allah hadirkan anugerah hebat ini buat kakcik dan En. Suami.

Masihkan PTPTN Menjadi Pilihan Anak-anak Kita Nanti Atau Tabungan Hari Ini Menyelamatkan Mereka?
Anak anugerah Allah


Bila dah beranak 2 ni dah kena fikir apa kita nak buat sehingga mereka hidup selesa. Camne nak sempurnakan kehidupan mereka sehingga mereka mencapai impian dewasa mereka nanti. 

Dalam kepala duk fikir kehidupan ketika anak-anak belajar nanti, masihkan PTPTN menjadi pilihan anak-anak ita nanti atau tabungan hari ini bisa memudahkan kehidupan mereka. Kakcik tak letakkan apa yg perlu mereka jadi, tapi memadai mereka berjaya dunia dan akhirat, menjadi hamba Allah yang terbaik.  😁Cemerlang dalam Pendidikan semestinya, tapi tak salah untuk kita meletak harapankan.

Kalu bukan kita (mak ayah) yg mula dulu camne anak-anak nak selesa ketika belajar nanti.. Kakcik bukan apa, kalau boleh tak mahu la anak-anak menanggung hutang seperti kami ni. Dulu mak ayah kami memng tak mampu dan inilah satu-satunya pilihan yang kami ada. Kami tak mahu anak-anak kami pun sama.

So, kakcik kena buat extra kerja untuk tampung ekonomi dan tabungan pendidikan anak-anak ni. Kena kerja keras demi mereka. Pilihan terbaik buat bisness online. Lagipun kakcik masih kerja, bisness online adalah cara yang paling mudah.

Niatkan segala usaha kerja ni, untuk kemudahan anak-anak dan membantu en. Suami.. Alhamdulillah Allah sentiasa mudahkan rezeki-Nya untuk kami. Mudah-mudahan zaman anak-anak belajar tinggi nanti, kami tak payah apply mana-mana "loan" yg menyesakkan masa depan anak-anak.


Semoga kita dipermudahkan dalam melalui hari-hari mendatang.

#pengedarshakleeshahalam
#tsunamishaklee
#tsunamiG7
#9gemilang
#shakleeeffect
#liveamazing
#emeraldswift
#projekjanaincome
#greatsid
#ShakleeShahAlam

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..