Tuesday 18 August 2015

Sembelit Punca Gadis Remaja Mengalami Masalah Kulit Berminyak & Berjerawat

Zaman sekarang ni semua nak nampak cantik, slim, menarik, anggun, jelita dan macam-macam lagi istilah yang kita guna yang boleh menarik perhatian semua di luar sana terutama orang yang kita sayang. Kita sanggup berabis duit kearah itu. Tahu tak semua yang SEMBELIT juga punca gadis remaja mengalami masalah kulit berminyak dan berjerawat.

Sembelit Punca Gadis Remaja Mengalami Masalah Kulit Berminyak & Berjerawat
Kulit berminyak dan berjerawat


Mesti ada yang memberi tanggapan negatif tentang ini. Tapi tahu tak sebenarnya kesihatan kita bergantung apa yang kita makan dan apa yang perut hadam. Kalu semalam duk balu KFC, M'D, Pizza HOT, etc yang segalanya cepat dan pantas tapi kita simpan dalam perut berhari-hari disebabkan susah nak 'membuang' / sembelit.

Sembelit Punca Gadis Remaja Mengalami Masalah Kulit Berminyak & Berjerawat
Sembelit


Dahla mkanan tu pun di perap berhari-hari, kita makan simpan lak berhari-hari alih-alih segala benda alah toksin tu berkumpul dan menyebabkan hormon terganggu, sel-sel badan kita makin rosak dan wujudnya bukit-bukit kecik di sekitar wajah gebu kita tu.

Sembelit Punca Gadis Remaja Mengalami Masalah Kulit Berminyak & Berjerawat
Jangan pakai produk sebelun bersihkan perut


Pakaila apa pun yang kita nak pakai kalu tak mula dari pembersihan perut tak jadi adik, akak, abg semua. Ibu bukan nak kata ibu pandai sangat tapi ini pengetahuan umum kot. Just share saja. Peringatan untuk ibu dan peringatan untuk semua.

Sembelit Punca Gadis Remaja Mengalami Masalah Kulit Berminyak & Berjerawat
Herb-Lax 


Camne nak membersihkan perut kita ni. Kita boleh minum air kelapa fresh dua, tiga hari lepas tu baru cuba barangan yang kita beli tadi. Ibu memang sangat gemar minum air kelapa tapi susah nak cari so, ibu telan HERB-LAX Shaklee. Malam telan 3-4 biji esok pembuangan lancar aje.

Tak kesah dah toilet cangkung ke @ toilet duduk semua dah boleh guna. Kalu dulu nak yang duduk aje sebab lama duk mengcangkung smp kebas kaki nak bangun pom susah. Sekarang masalah tamggung beres.

Amik suplemen cantik shaklee pun cepat nampak kesan sebab perut kita bersih, jadi apa saja ubat @ suplemen senang badan nak serap. Alhamdulillah setakat ni jerawat segan-segan nak timbul kat wajah gebu ibu ni.

Jangan sesekali amik jalan pantas tau adik, akak, abang. Dah rosak wajah @ kulit kos rawatannya lagi berganda-ganda tau. Pilih yang KKM dah sahkan produk tu bebas bahan-bahan kimia yang merbahaya.

Nak dapatkan produk shaklee tapi tak tahu bagaimana? Jangan malu , jangan segan, ibu sentiasa terbuka menerima whatsapp/PM/SMS semua. Tapi ingat mereka yang nak tahu pasal produk atau sal pembelian. Yang 'pelik' ibu tak layan k.


"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz


Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..