Pages

Friday 3 July 2015

10 cara untuk hilangkan bau mulut elak budak-budak office mengata.

Ramai antara kita yang duk sibuk nak cantikkan badan, nak cantikkan wajah, tapi lupa nak selesaikan 1 masalah yang nampak simple tapi makan dalam...
Bau mulut!

10 cara untuk hilangkan bau mulut elak budak-budak office mengata.
Body lawa, muka cantik tapi Bau Mulut adoiii...

Mesti heran tiap kali kita bercakap dengan budak-budak office diaorang duk wat muka.. Diaorang nak tegur tak sampai hati jadinya duk makan hati aja la. 

10 cara untuk hilangkan bau mulut elak budak-budak office mengata.
Bau Mulut.. Adoii pengsan..

Mesti ada tengah fikir camne nak hilangkan bau mulut elak budak-budak office mengatakan? Saya akan kongsikan cara-cara menyelesaikan masalah ini.

10 Cara Untuk Hilangkan Bau Mulut

  1. Pembersihan gigi mestilah dibuat dengan tertib, maksudnya gosok gigi secara konsisten sekurang-kurangnya 3kali sehari iaitu bangun dari tidur, sebelum tidur dan selepas makan berat. Pastikan juga gosok lidah dan lelangit supaya sisa-sisa makanan dapat dibersihkan.
  2. Elakkan dari memakan makanan yang meninggalkan bau pada pernafasan seperti bawang, durian, petai, jering, kerdas dan macam-macam lagi makanan yang meninggalkan bau ni.
  3. Pastikan minum air masak/kosong/putih sekurang-kurangnya 2liter sehari yang semestinya membantu tubuh kita segar dan dapat meneutralkan asid dalam mulut.
  4. Ambil makanan probiotik yang membantu sistem penghadaman berfungsi dengan baik sekaligus membantu mengurangkan masalah bau mulut ini.
  5. Jangan merokok dan mengamalkan minum minuman beralkohol. Membuatkan bakteria sangat bersemangat membiak.
  6. Diet pemakanan mestilah mengandungi makanan berkhasiat. Banyakkan mengambil sayur-sayuran dan buah-buahan. 
    10 cara untuk hilangkan bau mulut elak budak-budak office mengata.
    Elak bau mulut
  7. Boleh jugak amal bahan-bahan herba yang boleh membantu kurangkan bau mulut seperti mint, kayu putih, ketumbar dan pelaga.
  8. Pengambilan kalsium bagus untuk menghalang pembentukkan plak @ karang gigi. Boleh juga amik 5g keju lepas makan utk neutralkan asid mulut. Saya memang consume Ostematrik Shaklee bukan sahaja kuatkan gigi elak gusi dari bengkak dan berdarah.
  9. Perbanyakkan pengambilan vitamin C kerana vitamin C dapat membunuh pembiakan bakteria. Samaada dari buah dan makanan kita boleh juga ambil vitamin C dari suplemen yang memberi kesihatan gusi, penghadaman  dan kesihatan kulit.  
    10 cara untuk hilangkan bau mulut elak budak-budak office mengata.
    Elak bau mulut
  10. Andai kata kita suka kunyah gula-gula getah, boleh cuba gula-gula getah yang membantu kurangkan bau mulut.

Cubalah kita amalkan hidup lebih sihat dan sempurna. Tarik lebih ramai lagi kawan-kawan dan pasangan untuk selesa dengan kita. Bau mulut, bau pernafasan bukan sekadar datang dari mulut tapi wujud dari dalam badan kita. 

Sama ada sistem penghadaman, masalah tekak, gigi dan gusi. So kawan-kawan nak tunggu sampai bila baru nak cari solution? Cuba sekarang. Untuk kehidupan yang lebih ceria.


Dapatkan suplemen shaklee dengan hubungi saya.
Anda mampu mengubah persepsi orang disekeliling anda.

~ mazffalainey ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz

Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..