Saturday 4 April 2015

Puasa Ganti Sampai Lembik Macam Orang Tak Makan 10 Hari

Alhamdulillah semalam (khamis) ibu selamat berpuasa ganti. Tambahan pulak ibu buat stok susu adik dan masih bekerja.. Nasiblah tak kurang susunya masih ada rezeki adik walau ibu puasa. Yang paling best ibu tak ada dah puasa ganti sampai lembik macam orang tak makan 10hari.



Biasanya jam 9.30pagi ibu dah ambil heavy breakfast, sebab petang ibu jarang makan. So, nak tahan perut dari terus minta diisi ibu amik pembantu. Jadi, bila ibu nak berpuasa ganti ni, ibu awal2 dah siap sedia dengan extra "pembantu" ni hehehe..

Pembantu ibu


Ibu rasa bertenaga senang buat kerja, padahal malam tido 3jam aje. Sahur dengan "pembantu" yang hebat, nasi segenggam + telur + sayur sawi. Pas solat subuh adik ngamuk nak tido, gara-gara terjaga teman ibu sahur. Ibu terjoin lelap sekejap 15mnt aje pun.

Biasala puasa ganti ni kalu iman kat dada tak berapa nak kuat tergugat jugak iman ni. So, nak elak dari makanan pagi tu ibu tak rehat pun. Setelkan kerja yang pending. Tup..tup dah zohor. Langsung tak rasa lapar dan pedih perut. Alhamdulillah.

Pendek kata senanglah puasa ganti semalam. Balik rumah, bancuh "pembantu" untuk berbuka + roti 2 ketul. Turun pergi amik anak-anak ibu yang tersayang. Turn ibu memyusukan adik lak. Mudah betul berpuasa ganti dengan "pembantu" ni.

Eh, ibu lupa nak perkenalkan apa "pembantu" ibu. Set pembantu dalam berpuasa ibu adalah ESP + Meal Shakes + Performance Drink..


Kombinasi 3 tepung super duper hebat ni buat ibu tidak mengeluh untuk berpuasa dan penghasilan susu untuk adik auni pun masih ada. Alhamdulillah..

Ibu kat luar sana, yang follow blog ibu, jangan bimbang untuk menggantikan puasa anda. Dengan set ini pasti ibu-ibu tidak merasa letih, lemah malah ibu pasti merasa sangat bertenaga. Hubungi saya seperti nama dan no tepon di bawah untuk sebarang pertanyaan dan order anda. Ingat! 15 orang pelanggan saya yang dulu order mampu dapat 10% discount.


~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz

Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..