Pages

Sunday 23 November 2014

Lenguh Kaki Berdiri Lama punca Pekerja mendapat Markah Prestasi Rendah

Siapa antara ibu-ibu bekerja berdiri hampir sepanjang hari? Cuba angkat tangan sikit..nak tya Lenguh tak? Malam-malam mesti hadapi masalah lenguh kaki berdiri lama ni kan?mereka yang bekerja camni aje yang akan tahu bagaimana rasa sakit tu.

Lenguh Kaki Berdiri Lama


Bila terlalu lenguh kaki berdiri lama kadang-kadang kita susah nak bergerak, so effectla aktiviti kita seharian. Kerja kita pun akan tertunggak.

Sebelum tu jom tengok video hebat ni.


Sakit Tulang Belakang & Lenguh2 Badan Buat Ibu Ini RImas, Sampailah.... from iReach HD on Vimeo.

Sakit tulang belakang dan lenguh badan sampai nak dukung baby pun tak dapat, ish bahaya betulkan. Ini pengalaman dia dan ada banyak lagi kesan lain yang boleh berlaku jika kita lenguh kaki ni.

Antara kesan yang akan kita lalui kerana lenguh kaki berdiri lama ini adalah:



1) Sukar nak melakukan solat

  • nak solat macam nak terjatuh betul tak? Saya memang alami camtu tak tahu lak korang camne. Dah nak duduk bangun pun susah sah-sah kekusyukkan dalam solat hilang..
  • Ketat jerk rasa kaki nikan? Mulala nak solat mengalahkan mak ayah lak. Kena guna khidmat kerusi utk solat @ solat secara duduk.. Kesian muda-muda dah camni.



2) Sukar nak berjalan

  • Bila nak berjalan sikit jerk mulala tak larat, lenguh kaki berdiri lama ni buat kaki kita berat nak melangkah. Aduiihhh anak-anak nak main kat playground kita lak nak bergerak susah mulala rasa stress... 
  • Tak termasuk lagi berat badan bertambah. Nak lakukan senaman pun terbatas. Rasa nak duduk dan baring aje.



3) Kejang / krem kaki menyerang!!

  • Yang ini macam mimpi ngeri kalau kena. Berkesan kepada aktiviti kita esok hari.. mesti terganggu. Malam-malam menjerit sampai suami pun terpaksa bangun picit. Lenguh kaki berdiri lama mengalahkan ibu mengandung...


4) Dilema dalam perhubungan intim suami isteri

  • Bukan kita nak mendoakan berlaku sesuatu yang buruk pada keluarga kita tapi, jika lenguh kaki berdiri lama ni berlaku mood atau emosi kita pasti terganggu, dah tu feeling nak bersama mesti berkurang... 
  • Emmm ini boleh jugak jadi kes "suami cari janda tu".. Nauzubillah.. Semoga saya dan anda masih menjadi yang terbaik buat suami.
5) Prestasi Kerja merundum
  • Bila masalah lenguh kaki berdiri lama di tempat kerja menjadi beban sampai ke rumah mood pekerja automatik tidak gembira bekerja. Kualiti kerja akan berkurangan! Kejadian ini boleh membuatkan kerugian pada syarikat. 
  • Pekerja akan mendapat markah prestasi yang teruk jika ini terus berlaku. Kerana susah bergerak dan memerlukan rehat yang lama anda kerugian dalan pekerjaan.

Hah! Betulkan bila masalah lenguh kaki berdiri lama ni terjadi sangat menakutkan. So, kena ada solution jangan sampai terbeban...


Ostematrix Shaklee

Ostematrix Shaklee membantu mengurangkan masalah lenguh kaki berdiri lama.


  • Mengandungi nutrien kritikal seperti 1000mg kalsium, 400mg magnesium dan 400IU vitamin D. Membina dan mengekalkan tulang yang kuat.
  • Membantu dalam pengecutan otot dan pemulihan saraf.
  • Membantu juga mengurangkan simptom-simptom senggugut

Pengambilan  ostematrix cuma 4biji sehari..
1 botol ada 120biji dan berharga RM61.
Penghantaran secara percuma di seluruh Negeri.

Zaman sekarang kita sebagai ibu, pekerja dan juga isteri jangan amik ringan walaupun hanya dengan masalah lenguh kaki berdiri lama.
Kesan jangka panjang sangat MENAKUTKAN. Jangan sampai setiap kerja kita boss anggap "sampah". Lambat bertindak anda akan rugi. Jangan berlengah lagi, hubungi saya di nombor tertera di bawah:-


~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz

"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..