Wednesday 12 November 2014

Awas! Bahaya Suplemen Shaklee Untuk Pelajar Yang Mengantuk Dan Tidak Fokus Dalam Kelas

Bahaya suplemen Shaklee untuk pelajar yang mengantuk dan kurang fokus. Apa taknya bila consume jerk suplemen ni tenaga kekal berpanjangan, kurang rasa mengantuk dan adik-adik lebih fokus, ingatan pun makin kuat.



Adik-adik yang tengah study tu, akak comel nak tya ni, siapa antara korang semua yang selalu mengantuk dalam kelas, susah nak tumpukan perhatian, ish kalu boleh nak letak lock kat mata ni supaya jgn katup tiap kali lecturer duk bebel kat depan.



Aduihh runsing betulkan.. Exam dah dekat, assignment berlambak, tak masuk lagi nak kena siapkan report untuk projek lagi...ish mane nak attend aktiviti kelab dan kolej lagi..

Banyak betul masalah adik-adik ni semua. Akak comel cakap ni sebab akak dulu pun sama kalu  lecturer masuk jerk mata ni mulalaa berkelip2... berat bebenor.. Tulis pun merapu2..ada yang kata kalu lecturer mengajar ambil nota elak dari kita tertidur, tapi bg akak sama jugak kejap jerk penyakit tu datang balik.

Sekarang bila dah keluar dari Universiti, dah keje dan dah jadi mak pun baru akak sedar rupanya amalan dan gaya hidup di kolej penyebab utama kenapa ni mengantok dan kurang fokus di dalam kelas. Jom kita tengok apa yang patut kita buat utk kurangkan masalah ini.

Faktor pelajar mengantuk dan kurang fokus di dalam kelas:



1) Tidak cukup tidur

  • Ramai pelajar yang berjaga sehingga lewat malam untuk mengulangkaji pelajaran. Mereka juga terpaksa bangun awal keesokkannya kerana jadual kelas yang padat.
  • Pelajar seharusnya tidur awal dan bangun di awal2 pagi untuk mengulangkaji pelajaran. Tahukah anda untuk menjadi pelajar yang cemerlang mereka yang sentiasa ' study smart ' bukan semata-mata ' study hard '.
2) Tidur Berlebihan
  • Tidak kira pelajar atau pekerja yang tidur berlebihan dan kerap akan mengalami sindrom mengantuk yang teruk.
  • Tidur yang mencukupi bagi seorang pelajar ialah 6~8jam sehari.
3) Makan Terlalu Banyak
  • Apabila belajar makan terlalu banyak dan lewat malam, perut terpaksa bekerja keras untuk memproses makanan yang di makan dan terpaksa menggunakan banyak oksigen dan juga mengerah banyak tenaga.
  • Hasil dari pemprosessan ini pelajar akan merasa cepat letih dan mudah mengantuk.
4) Badan terlalu letih
  • Letih dengan aktiviti seharian. As a student kita tak lepas dari aktiviti kolej, fakulti dan kelab. Habis kelas nak kena join aktiviti ni lagi letihkan?
  • Jadi, nak jadi pelajar yang cemerlang kenala seimbangkan masa belajar, beraktiviti dan rehat tau.
5) Tidak minat belajar
  • Akak dedulu pun dik tak minat amik kejuruteraan maunye tak kena belajar fizik lagi sekali. Huhu haru sungguh. Tapi bila jumpa kengkawan, lecturer yang sporting tetiba enjoy jerk. Minat tu ada dengan sendiri.
  • Ingatla minat akan timbul bila kita dapat melihat potensi diri @ dapat menguasai pembelajaran tu dengan cemerlang. Fokus.
Bila kita dah tahu faktor kenapa badan kita sentiasa mudah rasa mengantuk dan kurang fokus, kita boleh baiki kekurangan tu. Uruskan masa belajar dengan aktiviti terbaik, jaga waktu tidur, jaga pemakanan dan adik-adik sangat digalakkan amik vitamin yang membantu adik-adik lebih fokus pada pembelajaran dan mengurangkan rasa mengantuk. 

Betul! Bagi mereka yang tak mahu berubah jangan amik bahaya tau! Tetiba dia buat adik senang nak pergi kelas dan senang nak siapkan assignment. Bukan stakat tu aje nanti adik akan rasa more confident.

Vitamin Shaklee Untuk Pelajar Yang Mengantuk Dan Kurang Fokus.



1) B Complex
  • Bcomplex yang mengandungi kesemua vitamin B (B1, B2, B3, B5, B6, B12) termasuk asid folik dan biotin.
  • Menukarkan makanan kepada tenaga, so dapat memberi tenaga kepada pelajar.
  • Bersifat penenang (anti-stress). Membolehkan pelajar lebih fokus dalam pembelajaran.
  • Dapat Meningkatkan fungsi otak.

2) Omega Guard
  • Membekalkan asid lemak omega-3 EPA, ALA dan DHA dari minyak ikan terbaik di dunia membantu untuk sel-sel otak berhubung.
  • Meningkatkan daya ingatan, daya tumpuan yang tinggi dan daya penyelesaian masalah yang lebih cekap.

3) Lecithin
  • Meningkatkan bekalan Cholin & Acethylcholine.
  • Acethylcholine penting untuk fungsi otak berfikir, menguatkan ingatan, meningkatkan konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dll

4) ESP ( Energizing Soy Protien )
  • Merupakan sumber protien NON-GMO yang lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.
  • Memberi rasa kenyang yang agak lama supaya pelajar lebih fokus.
  • Membekalkan tenaga dan mencantikkan kulit, rambut,kuku dan otot.
Pelajar tidak lagi akan merasa susah dan tertekan untuk belajar, dan enjoy dengan pembelajaran.

Akak comel doakan semua adik-adik yang belajar berjaya dengan cemerlang. Jadilah belia yang berjaya membanggakan mak ayah, keluarga, negara dan Agama.

Adik-adik yang nak dapatkan suplemen kesihatan dan ingin bertanya lebih lanjut boleh hubungi akak k..




"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz

Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya



No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..