Sunday 26 October 2014

3 Suplemen Shaklee Terbaik untuk Tekanan darah tinggi (Hypertension)

Dalam dunia kini terlalu banyak penyakit yang ada dan yang paling menakutkan di Malaysia adalah tekanan darah tinggi. Tekanan darah tinggi (Hypertension) merupakan 'silent killer' membunuh tanpa memberi signal @ tanda. Tekanan darah tinggi berpunca daripada arteri atau saluran darah yang semakin mengeras akibat daripada pembentukkan plak-plak kolesterol di dalam dinding saluran darah.



Tekanan darah yang sihat pada paras 120/80mmHg @ lebih rendah lagi. Dengan Angka tersebut dapat mengenali permasalahan anda. Nombor pertama (120) adalah tekanan sistolik iaitu tekanan apabila jantung mengalirkan darah ke seluruh tubuh anda. Nombor ke-2 (80) pula adalah tekanan diastolik iaitu tekanan ketika dalam keadaan rehat.



Risiko Terjadinya Tekanan Darah Tinggi
  1. Berlakunya masalah arteri koronari, arteri periteri, cerebrovaskular, dan serangan jantung.
  2. Mudah mendapat strok dan angin ahmar.
  3. Kerosakan mata
  4. Kegagalan fungsi ginjal
Pesakit yang mengidap tekanan darah tinggi akan berdepan dengan risiko penyakit serius dan tekanan darah tinggi merupakan penyakit seumur hidup.

Cara-cara menangani Tekanan Darah Tinggi

  1. Kira BMI anda! Sekiranya anda di kategorikan GEMUK @ OVERWEIGHT tolong turunkan berat badan anda. Bila anda dalam kategori ni, masalah penyerapan ubat atau suplemen akan terganggu.
  2. Bersenam secara berkala dan lebih kerap. Dengan beesenam dapat mengurangkan berat badan anda secara sihat. Membakar lemak yang terkumpul untuk sekian lama.
  3. Kurangkan pengambilan GARAM dalam menu seharian. Garam merupakan penyumbang yang tertinggi ke arah tekanan darah tinggi. ( 1teaspoon = 2.3g garam )
  4. Jangan merokok! Merokok bukan sahaja membunuh anda malah orang disekeliling anda yang menyayangi anda.
  5. Kurangkan stress. Tak salah kalau anda spend masa2 terluang bersama2 keluarga keluar melancong mencari tempat2 yang damai. Keluar dari kesibukan dunia anda.
  6. Amalan Diet yang Seimbang sangat di galakkan. Pengambilan sayur hijau dan buah2 an adalah pilihan yang terbaik. Masakan juga pastikan kurang menggunakan garam dan minyak. 
  7. Buat pemeriksaan kesihatan sekurang2 nya setahun sekali.
  8. Pengambilan suplemen yang boleh mengurangkan tekanan darah tinggi amat di sarankan selagi tidak melanggar etika kesihatan.
Penyelesaian Tekanan Darah Tinggi menggunakan Produk Shaklee yang terbaik.



  1. Vivix - merupakan minuman campuran botanik yang kaya dengan polifenol yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan. Menyokong kesihatan jantung, otak, sistem imun dan sendi.
  2. Omega guard- membekalkan asid lemak omega-3 EPA dan DHA dati minyak ikan terbaik di dunia. Memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi2 sendi. Mengurangkan risiko penyakit jantung koronari, merendahkan kolesterol, mencegah penyakit saluran darah dan strok.
  3. Garlic Complex - antibiotik yang selamat dan semulajadi. Membantu mengekalkan tekanan darah normal dan tahap kolesterol. Mengekalkan tahap kesihatan kardiovaskular, Detoksifikasi, menstabilkan glukos dan menghalang alergi.
Jangan biarkan pembunuh secara diam ini merentap kebahagiaan anda sekeluarga. Anda mampu membuat keputusan yang terbaik dalam kehidupan anda. Sudah ramai yang mengakui keberkesanan menggunakan suplemen shaklee membantu dalam permasalahan tekanan darah.

TESTIMONI Dari Pengguna Suplemen Shaklee

Beliau berjaya menurunkan berat badan dan bebas masalah darah tinggi.


Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.

Saudara ini sudah.. Anda bila lagi?

Mereka yang beminat untuk mendapatkan full consultancy dan memiliki suplemen untuk membantu mengurangkan risiko penyakit berbahaya boleh roger i saya secepatnya.


************************************************



"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz

Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Dam5tai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya

************************************************

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..