Sunday 21 September 2014

Vitamin Sihat Makanan Tambahan Anak Untuk Kesihatan Menyeluruh

Kanak-kanak zaman 20an kini memang sangat memerlukan makanan tambahan untuk kesihatan yang menyeluruh. Jangan ambil ringan dan mudah ya mak ayah di luar sana. Pembentukkan anak-anak generasi kini sangat penting untuk keluarga, agama, bangsa dan negara.



Kita tidak perlu melihat nun jauh disana, tetapi kita sepatutnya pandang dan renung anak-anak2 yang berada di depan mata. Betapa mereka amat memerlukan makanan tambahan.

Faktor-faktor kenapa anak-anak perlukan makanan tambahan.

1) Makanan ringan @ makanan sejuk beku



Makanana ringan memang menjadi kegemaran semua terutama anak-anak. Pelbagai bentuk dan warna, pelbagai perasa dan bau. Kita pernah sedar tak banyaknya bahan kimia yang menular kedalam badan anak-anak kita.
Makanan sejuk beku nugget, sosej, ayam goreng, filamen dan banyak lagi makanan segera yang menjadi rebutan anak-anak kini semua tidak mengandungi zat malah makin banyak bahan2 tambahan yang kita tak tahu pun bahaya atau tidak.

2) Memilih makan



Jika anda semua perasan anak-anak sekarang sangat suka memilih makanan lebih-lebih lagi bila makanan tersebut mengandungi sayur. Mereka sanggup mengutip dan membuang sayur-sayur tersebut. Kalau anak saya sendiri memang susah nak makan bila ternampak ada sayur dalam makanan tu. Kecil je pun..
Tambahan lagi bahan basah untuk memasak pun tidak segar. Zat nutrisi dah tak ada.

3) Tekanan



Anak-anak kita setiap hari sudah penuh dengan aktiviti pembelajaran sehingga tiada masa untuk berehat lama. Anak-anak cepat letih dan lemau. Kadang-kadang masa makan pun tak sempat. Kerja sekolah menimbun.. Balik dari sekolah pagi pergi lak sekolah petang dan malam pula pergi tuisyen. Kesian anak-anak sekarang. Hidup penuh tekanan..

4) Jangkitan Penyakit



Sejak kecil anak-anak di hantar ke pusat asuhan kanak-kanak atau ke rumah pengasuh. Usia baru 2 bulan dah terpaksa berhadapan dengan virus yang mudah menyerang kanak-kanak. Sistem imun juga tak mampu untuk melindungi  anak-anak jika sentiasa di serang dengan pelbagai virus.

Sekiranya anak anda tersenarai dlm kategori ini memang sepatutnya anda mendapatkan makanan tambahan untuk anak-anak anda.



Saya memilih Meal Shakes Shaklee dari shaklee yang kaya dengan 19mineral penting. Menjamin anak-anak mendapat cukup  nutrisi yang diperlukan sepanjang tempoh pembesaran mereka.

Juga saya memilih suplemen suplemen shaklee antaranya ViTamin C dan omega guard untuk menguatkan lagi sistem imunnya.

Kesihatan anak-anak mestila diambil berat dari sekarang. Jangan sampai kita menyesal kerana kurang memberi perhatian pentingnya menjaga kesihatan anak-anak secara menyeluruh.


"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"



~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz

Cod area: Shah Alam, Bukit Subang, Sungai Buloh, Paya Jaras, Damansara Damai, Subang Airport, Petaling Jaya, Sungai Way, Kelana Jaya.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..