Friday 5 September 2014

Shaklee boleh membantu ibu untuk kekal bertenaga sepanjang kehamilan

Ramai ibu-ibu baru yang sedang hamil mengalami alahan. Tidak kira alahan anda kuat atau biasa-biasa sahaja itu semua pengalaman. Tapi shaklee boleh membantu ibu-ibu untuk kekal bertenaga sepanjang kehamilan. klik disini untuk keselesaan ibu hamil

Mengandung anak ke-2 membuatkan saya merasa gementar. Bimbang jika pengalaman mengandungkan anak pertama berulang. Bila usia kandungan saya 6minggu (july 2013) saya mula ada mengalami sedikit 'morning sickness'.



Pada mulanya saya pasrah sahaja dengan apa yang saya alami..makan muntah sampai sakit tubuh semua. 10kg saya turun ketika alahan. Sampai cuti dah nak habis semua mc dah amik baru saya sedar saya perlukan sesuatu untuk mengembalikan tenaga saya ini.

Saya mula mencari-cari suplemen yang boleh bantu saya mengurangkan rasa loya dan lemau ni.. Sekali lagi sahabat saya syorkan saya amik suplemen shaklee untuk membantu saya ketika berbadan dua..

Akhir bulan Oktober 2013 saya mengambil ostematrix, esp dan vit C dan sekaligus menjadi Ahli shaklee. Kenapa nak jadi ahli? Sebab saya consume produknya lagipun yuran bukan mahal RM75 sahaja seumur hidup lak tu..untung lak dapat beli dengan harga yg murah 10%-20% jimat.

Berbalik pada cerita tadi, selepas beberapa minggu pengambilan memang tak sangka sangat tenaga kembali, dah tak ada loya-loya lagi yang paling penting saya dah tak kejang malam lagi. Saya tak jalan macam penguin pom alhamdulillah sekali lagi saya serasi dengan shaklee.

Selepas jadi ahli baru saya tau khasiat suplemen yang membantu ibu2 mengandung seperti saya ini. Saya berbincang dengan suami untuk consume sepenuhnya set hamil shaklee. So, saya tambah lagi B complex untuk folic asid, Vitalea iron formula untuk stabilkan HB saya. Lengkaplah set hamil yang saya amik.



Pengalaman mengandung anak ke-2 sangat menggembirakan. Saya jadi aktif boleh bershopping, berjalan, balik kampung berkali-kali, boleh buat kerja juga la..buat kueh..layan kerenah anak pertama. Alhamdulillah sekali lagi saya bersyukur..bersyukur..

Anak shaklee saya.. Lahir pada 25 mac 2014 dengan berat 3.8kg.. Alhamdulillah.. Ni gambar dah 34 hari jauh sangat beza masa lahir dengan sekarang tapi syukur semua sihat.



So ada yang nak rasa pengalaman mengandung yang menyegarkan..Anda ingin mengalami pengalaman seperti saya? Setiap penyakit ada ubatnya kita sekadar bertawakal dan berdoa... Berusaha sehingga bertemu dengan penawar yang serasi..

"Mencegah Lebih Baik Dari Merubati"



~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz
Page: Vitamin Sihat
Email: mazmohd1551@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..