Pages

Wednesday 3 September 2014

Kekal Langsing Walau Dugaan Makanan Datang dengan Produk Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Hidup kekal langsing walau dugaan makanan berpusu-pusu datang. Pantang cuti mesti ada majlis kawin yang kena hadiri. Normal hidup di Malaysia yang aman ni kan? Alhamdulillah rezeki..

Bimbang Spare tyre timbul kembali @ perut anda makin buncit. Hari ini tak kira lelaki @ wanita pasti runsing dengan keadaan ini. So, saya sangat SUKA untuk berkongsi KESALAHAN ketika korang berdiet termasuk jugakla empunya diri ni. Bila rasa badan naik lain macam aje mula laa berdiet sakan konon...

SUMBER HARMONI

5 Kesalahan ketika BerDiet





1) Pemilihan Jus Mestilah dari buah semulajadi
~ Jus sememangnya di anggap sihat kerana terdiri dari ekstrak buah-buahan semulajadi. Namun sebaiknya pilihlah buah-buahan segar kerana kandungannya adalah semulajadi.
~ Jus yang di jual di pasaran biasanya sudah di tambah oleh pemanis yang boleh meningkatkan kadar gula dalam darah serta menyulitkan proses penurunan berat badan anda.

2) Jumlah Kalori
~ Menurut  laman web Women24, kesalahan utama dalam diet yang paling besar adalah pengiraan jumlah kalori di dalam makanan.
~ Kebiasaannya mereka hanya mengira kandungan kalori yang terdapat dalam makanan utama sahaja. Sedangkan kalori yang terdapat pada snek yang dinikmati lebih banyak dari makanan utama yang sering diberi perhatian.

3) Banyak Duduk


~ Terlalu banyak duduk sebenarnya tidak begitu baik terhadap kesihatan anda. Boleh menimbulkan risiko penyakit jantung, diabetes dan sebagainya.
~ mungkin anda perlu meringankan kaki anda untuk lebih aktif bergerak kerana ia akan membantu membakar lemak tubuh.
~ jika pekerjaan utama anda memaksa untuk sering berada di hadapan komputer, apa kata cari sedikit waktu untuk berjalan di sekitar ruang kerja.

4) Fokus Jangka Pendek
~ Kunci utama sukses dalam berdiet adalah gaya hidup yang di pertahankan seseorang itu. Jika hanya berdiet untuk persiapan bernikah @ sebagainya maka sukar bagi anda untuk mempertahankan tubuh yang ideal tersebut.
~ Biasanya apabila impian jangka pendek tersebut tercapai  biasanya akan membalas dendam dengan menikmati makanan seenaknya.

5) Kurang Tidur


~ Waktu tidur yang berkualiti dan mencukupi bukan sahaja memberi kesan terhadap kesihatan serta terhindar daripada penyakit bahkan ia turut menjayakan program diet anda.
~ Ini kerana jika seseorang kekurangan waktu tidur maka tubuh akan menhasilkan ghrelin @ hormon yang merangsang nafsu makan.
~ Hormon tersebut menjadikan seseorang itu cepat berasa lapar dan akan sering makan. Untuk itu pastikan waktu tidur anda sekurang-kurangnya lapan jam bagi golongan dewasa.

Semua kesalahan semasa kita berdiet ni biasa kita lakukan tanpa sedarkan? So, saya sebagai pengedar shaklee mengesyorkan beberapa suplemen yang sedikit sebanyak membantu dalam proses kekal langsing ini.

Kita mulakan dengan pembersihan dari dalam perut supaya mudah berlaku penyerapan nutrisi. Kemudian baru pecahkan lemak dan bakar lemak degil. Barulah kita membentuk balik otot2 yang semakin kendur disebabkan lebihan lemak.





1) Herb-lax
Mengandungi daun senna dan 8 herba yang lain untuk detox usus. Memudahkan pergerakkan usus dan menghindari sembelit.

2) Alfalfa Complex
Digelar raja segala tumbuhan, mengandungi pelbagai kebaikan untuk  kesihatan antaranya mengurangkan toksin, melawan alahan, membaiki masalah saluran penghadaman, menyingkirkan lemak dan kolesterol, melegakan rasa kebas dan sakit sendi.

3) Lecithin
Diekstrak dari kacang soya organik bukan GMO. Menggalakkan fungsi optimum otak. Memecahkan lemak dan mengurangkan berat badan. Menurunkan paras kolesterol. Mengatasi sembelit kerana dapat melembutkan najis.

4) Omega Guard
Membekalkan asid lemak omega-3 EPA dan DHA dari minyak ikan yang terbaik di dunia. Memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi2 sendi. Bertindak membakar lemak degil yg berkumpul di dalam badan terutama di kawasan usus.

5) ESP
Merupakan protien Bukan-GMO yang lengkap dengan semua Asid Amino Perlu. Membantu dalam diet seharian. Memgenyangkan dan sekaligus mencantikkan kulit.

6) Cinch Shake Mix
Diperkaya dengan Leucine untuk memelihara otot di saat mengurangkan berat badan. Kandungan serat yang tinggi dan nilai glisemik yang rendah. Memberi 35%@ lebih nilai harian 21 jenis vitamin dan mineral penting. Minuman pengurusan berat badan yang BERKESAN. Terdapat dalam 3 perisa Chocolate, Vanilla dan Cafe Latte.

Dengan pengambilan yang konsisten inshaa Allah berat badan anda akan turun dengan konsisten dan cepat..

Jangan lupa juga minum AIR KOSONG sekurang2nya 3liter sehari.
@
1liter = 25kg berat anda..
Anda boleh kira berapa liter badan anda perlu dalam sehari..

Bersenam selama 20minit jgk menggalakkan proses pecahan dan pembaran lemak.

Mari kita dapatkan berat badan ideal yang menjadi impian kita sejak dulu lagi.

Dapatkan dengan segera.. Place ur order now!!!

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz
Page: Vitamin Sihat
Email: mazmohd1551@gmail.com





No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..