Pages

Sunday 13 July 2014

5 Tip Cepat Hamil

Ramai di antara pasangan yang sudah mendirikan rumah tangga masih menunggu kehadiran cahaya mata yang akan menyerikan lagi sesebuah perkahwinan itu.



Di sini kita kongsikan tip cepat hamil yang di ambil dari sumber Pa&Ma.

1) Dapatkan Berat Badan Ideal

Jika anda mempunyai berat badan yang terlalu berat @ terlalu kurus, ia boleh menjadi punca kepada masalah kesuburan. Jadi ketahui indeks jisim (BMI) tubuh anda. BMI diantara 20-24 merupakan berat normal.

2) Ketahui Waktu Subur

Hari subur cuma empat hingga lima hari sebulan. Dengan mengetahui dengan tepat hari subur, anda boleh meningkatkan peluang untuk hamil. Hari subur hanya boleh di kira dengan tepat jika haid anda teratur. Jika tidak anda boleh membeli kit ovulasi di farmasi jika mahu meramal hari subur dengan lebih tepat.

3) Hubungan Intim Lebih Kerap

Melakukan hubungan intim tiga hingga empat kali seminggu adalah di sarankan terutamanya pada hari subur. Sesetengah posisi seks boleh membantu anda hamil seperti suami berada di atas (missionary position). Bagi memastikan tiada tumpahan sperma, letakkan bantaldi bawah punggung anda selama 30 minit atau biarkan zakar suami berada di dalam faraj selama 15minit selepas ejakulasi.

4) Mengambil Multivitamin

Anda dinasihatkan mengambil multivitamin termasuk asid folik untuk mengurangkan risiko janin cacat. Suami pula disarankan untuk mengambil suplemen zink untuk meningkatkan pengeluaran sperma.

5) Jumpa Doktor

Pastikan anda bebas dari sebarang masalah dengan melakukan pemeriksaan doktor. Cyst, endometriosis @ fibroid kerap dikaitkan dengan sukar hamil. Jika pemeriksaan dilakukan di peringkat awal, rawatan yang berkesan akan di berikan dan dapat mengelakkan dari sukar hamil.


Ketahui suplemen yang boleh membantu anda memenuhi 5 tips di atas;-

1) mendapatkan berat ideal
                                                             


Seandainya anda terlalu kurus cuba tambahkan selera makan dengan mengambil MEAL SHAKES.
@
Seandainya anda terlalu gemuk, anda boleh mengambil LECITHIN untuk memecahkan lemak dan mengurangkan berat badan

2) Mendapatkan waktu subur yang teratur/tepat

Gla Complex


Sekiranya anda mengalami masalah kitaran haid yang tidak tetap@pengeluaran darah tidak normal penyelesaiannya dengan mengambil GLA COMPLEX yang akan menstabilkan hormon anda.

3) Hubungan intim dengan kerap




Anda memerlukan suplemen yang boleh menaikkan@menghangatkan malam anda sekaligus memberi tenaga untuk anda dan suami. Suplemen yang disyorkan ialah VITA-E COMPLEX yang akan meningkatkan kemampuan reproduktif si suami dan ALFALFA COMPLEX yang bertindak sebagai kacip fatimah.

4) Mengambil Multivitamin




Pengambilan multivitamin yang disyorkan adalah VITA-LEA IRON FORMULA yang mengandungi 28jenis vitamin dan mineral lengkap dengan zat besi untuk kesihatan yang optimum.
B COMPLEX di galakkan kerana mengandungi kesemua Vitamin B-B1,B2, B3, B5, B6 B12 termasuk asid folik dan biotin.
ZINC COMPLEX untuk memperbaiki kemampuan seks lelaki.

5) Jumpa Doktor.
Dapatkan nasihat dan pemeriksaan kesihatan yang terbaik.

Ingatla ini semua adalah asbab sahaja yang penting anda suami isteri sentiasa berdoa, berusaha dan yakin rezeki cahayamata ada. Berbaik sangkala dengan Allah.

Jika anda berminat untuk mendapatkan suplemen yang di nyatakan dan sekiranya anda pemegang kad debit/kredit anda boleh terus membuat pesanan dengan hanya klik button di bawah

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=87549e74d3546183365ad3f438a48fc4


Notis pembelian anda akan dimaklumkan oleh pihak shaklee kepada saya. Sebarang maklumat tambahan akan saya maklumkan kepada anda dan saya akan guide cara pemakanan supplemen anda.

Atau hubungi saya

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
FB : Kakcik Maz
Page: Vitamin Sihat
Email: mazmohd1551@gmail.com




No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..