Thursday 19 June 2014

Supplemen Shaklee untuk mencegah risiko kencing manis/diabetes

DIABETES @ KENCING MANIS MENYERANG!!

Orang yang mengidap penyakit diabetes tidak boleh menggunakan sepenuhnya gula yang terdapat dalam saluran darah mereka. Ia kerana hormon insulin berkurangan dalam badan atau ia tidak berfungsi sepenuhnya.





Insulin adalah hormon dari kelenjar bernama pakreas dan ia diperlukan untuk menggerakkan gula melalui saluran darah ke dalam sel sel tubuh badan untuk digunakan atau disimpan. Diabetes akan berlaku apabila insulin tidak berfungsi dengan baik.

Jika penyakit ini tidak diuruskan dengan baik, ia akan membawa kepada komplikasi seperti kerosakan mata, ginjal dan urat saraf, penyakit jantung dan lain-lain.



Shaklee ada vitamin yang sesuai untuk membantu membantutkan/mengurangkan risiko diabetes @ kencing manis.

> B-Complex ~ Menukarkan gula kepada tenaga

B Complex


> Zinc ~ Menurunkan paras glukos dalam darah.

Zinc Complex


 > Gla Complex ~ Menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

GLA Complex



> Esp~ ia mampu membantu tubuh pesakit mengawal kandungan gula dalam darah dan mengurangkan risiko komplikasi.



Setiap penyakit pasti ada ubatnya.  Janganlah kite hanya menadah dan berharap penyakit tu hilang tanpa kita berusaha membetulkan keadaan ni.

Untuk tempahan sila klik link di bawah

ORDER NOW SET KENCING MANIS

Notis pembelian anda akan dimaklumkan oleh pihak shaklee kepada saya. Sebarang maklumat tambahan akan saya maklumkan kepada anda dan saya akan guide cara pemakanan supplemen anda.

Atau hubungi:-

~ mazmohd ~
012-6568548
Shaklee id: 1073481
****kongsi kebaikan****

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda... Jemput ler bertandang lagi..